Sunday, February 27, 2011

28 Januari 2010 (Khamis)

28 Januari 2010 (Khamis)

Dimulakan kehidupan seperti biasa bergelar mahasiswa dan mahsisiwi ini. Pagi-pagi bersiap pergi ke kuliah. Menaiki bas yang paling awal menuju ke Proton City  seperti biasanya pada hari Isnin hingga Khamis semua kelas di Proton City  dan bermula seawal pukul pagi. Sesungguhnya rasa mengantuk itu tetap ada. Namun demi tanggungjawab yang harus ditunaikan, maka terpaksalah menguatkan semangat untuk menghadapi kuliah sehingga selesainya kuliah pada pukul 5petang nanti.

Kisahnya bermula apabila kami menanti bas ke Taman Bernam daripada Pronton City. Kami semua seperti dalam keadaan yang amat panas dengan cuaca dan juga panas hati dengan keadaan kekurangan bas yang sering kali kami alami dan keadaan ini seolah-olah tidak pernah mendapat pertimbangan daripada pihak-pihak berkenaan. Sampailah ke astu tahap, pemandu bas yang kami mohon kebaikan serta meratu agar menghantar kami ke Taman Bernam pun tidak menjaga tutur katanya.

Pelajar :  tolongla bang...kami dah lewat ni...hantar lah kami...
Pemandu Bas : Ada aku kisah korang lambat ke tak?

Itulah sikap pemandu bas kini. Sampaikan tahap betutur dengan cara yang tidak bersopan dengan pelajar. Malah sanggup melengahkan masa untu pergi makan dan sebagainya tanpa mengabaikan kepentingan kami sebagai pelajar yang harus mematuhi masa kuliah yang telah ditetapkan.

P/S: Buat semua pihak yang dihormati, jagalah tutur kata kerana itu cerminan peribadi kita apatah lagi kita semua bergelar  ”Warga UPSI”.


No comments:

Post a Comment