Saturday, January 22, 2011

21 JAN 2011









21 JANUARI 2011 (JUMAAT)

Seminar Prof.Dr.Awang Sariyan di Dewan Sri Tanjung, UPSI. 8.30am-12.30pm
Seminar ini membangkitkan Isu-Isu Sosiolinguistik. Sebagai AJK bahagian jualan buku bersama Mojahid, maka kami haruslah menjaga tutur kata serta perlakuan apabila berhadapan dengan para pensyarah yang turut menghadiri seminar atau syarahan ini. Sememanganya pengalaman yang baru bagi saya menjadi penjual buku dalam seminar tetapi bagi saya, saya amat menyukai tugas ini kerana berkesempatan meneliti setiap buku yang diamanahkan kepada kami untuk dijual dan dipamerkan. Sesungguhnya saya amat berpuas hati dengan hasil dan pengalaman yang saya perolehi.

Melalui syarahan yang diberikan oleh Prof.Awang Sariyan, saya dapat merasakan beliau sememangnya petah berbahasa malah syarahan yang sisampaikan seolah-olah mampu menarik menarik minat pendengar walaupun berjam-jam lamanya namun kebosanan itu tidaklah dirasai sepangjang sesi semianr ini dijalankan. Malah gelak tawa para pelajar dan pensyarah turut kedengaran dan sesungguh mencuit hati walaupun ini merupakan sesuatu yang ilmiah pada dasarnya,

Turut melahirkan rasa berterima kasih atas pemberian buku oleh Prof. Sesungguhnya saya amat menghargai peluang yang diberikan oleh Dr.Siti Saniah untuk menjadi AJK dalam seminar kali ini. Jutaan terima kasih Dr.

***P/S: Pertuturan bahasa baku bukanlah perkara yang mudah bila kita sudah terbiasa menuturkan bahasa berdasarkan persekitaran kita. Marilah kita sama-sama berusaha memperbaiki bahasa pertuturan harian kita.

No comments:

Post a Comment