Sunday, March 6, 2011

22 FEBRUARI 2011 (SELASA)

SAYA SAYANG KELUARGA SAYA...
Hari ini merupakan tarikh kebahagiaan mama saya yang tercinta..maka ingin saya tujukan sajak ini kepada dia hasil daripada penulisan untuk menyiapkan kerja kursus bagi subjek minor sastera yang saya ambil..moga berbahagia selalu dan sihat selalu...




MAMA..

Suasana malam bertemankan bintang
Ingatanku melayang merindui mama yang kejauhan
Begitu jelas senyuman yang terukir di wajahmu..mama...
Aku amat merindui segenap perkara tentang mu...
Inginku segera berada dalam dakapanmu..
Walau sekadar dakapan bayangan..
Aku bersyukur ku punya peluang ini...

Mama..
Tanggal 22 Februari menjelma kembali...
Hatiku terpaut kenangan mesra bersama mu setiap detik yang berlalu.
Ingin ku mohon sekuat kudratku berada dekat denganmu...
Hari ini mencatat sejarah hidupmu sekali lagi...
Amat ku harap kau bahagia menyambut tarikh keramat ini...
Walaupun diriku tiada mampu berada di sisi mu...
Doaku sentiasa bersamamu...
Setiap langkahku sentiasa terpahat dirimu dalam sanubariku...

Mama...
Moga hidupmu dipermudahkan oleh-Nya...
Nantikan saat bila kita berdakap kembali...
Kan ku balas segala yang kau berikan...
Mama...aku amat menyayangimu.


TANJONG MALIM
21 FEB 2011


Sayang sangat..!!!!

No comments:

Post a Comment